lördag 3 juli 2010

Böj, sträck, böj, sträck och andas



Jag besökte sjukgymnasten för första gången i förrgår och har fått mitt träningsprogram det kommande åtta veckorna - böj och sträck tårna 20 gånger och repetera 3 gånger varje vaken timme. Hur många tåböjningar blir det? Ca 840 böjningar om dagen, då räknar jag ca 14 timmar under en dag. Per vecka ca 5 880 böjningar och sammanlagt under tiden med ortos 47 040 tåböjningar.

Det är kanske inte så konstigt att jag har svårt att fokusera och utföra varje tåböjning med inlevelse och kvalitet. Det blir väldigt många tåböjningar, det är lätt att tappa räkningen och sväva bort i tankarna. Jag får se detta som en koncentrationsövning. Det är också viktigt att tro på det jag gör, detta ska fungera, det fungerar, jag vet det. Min hälsena kommer att växa ihop så vackert och bli så stark igen – allt på naturlig väg med lite hjälp på traven av tåböjningar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar