söndag 11 juli 2010

Helgmys och sex med ortos


Om sendrag i hålfoten och hur man snabbt ändrar ställning med ortos - not! Hur stretchar man en fot med sendrag i spetsläge?

Sex med ortos är nog inget man pratar om i gipsrummet på ortopeden eller som man kan läsa om i alla informationsblad om Hälseneprojektet. Det har varit ovant i sängen med ortosen på och foten på kuddar i högläge. När stora H rör sig i sömnen och sparkar till ortosen vaknar vi båda och det är oroligt när jag suckar och vrider mig utan att kunna somna om. Prova själv att sova med en slalompjäxa på och med två kuddar under foten.

Stora H överträffade sig själv i helgen med matlagningen - vinkokta musslor ena dagen och grillad färsk makrill och hemlagad potatissallad med gräslök, färsk rödlök kryddat med lite senap, örter majonäs och yoghurt den andra. Fräscht och gott i värmen med kallt vitt vin till. På morgonen känner jag mig extra kärvänlig och gör en invit till stora H, kråmar mig och säger att det är svårt att känna sig sexig med stor ortos på foten. - Släck ljuset, säger stora H och skrattar. Jag fräser till argt och tycker att lite romantik och uppmuntran inte kunde skada just nu men kan sen inte hålla mig från att skratta heller. Varmt var det och sendrag fick jag men väl värt mödan, blev ännu ett gott skratt med stora H... ortos kanske inte är så dumt, piggar upp efter 23 år tillsammans. Hur ofta gapskrattar man i sängen mitt i akten egentligen?

Det är en hel del positiva saker med en hälsenebristning ändå - jag övar koncentration, fokus och disciplin med 840 tåböjningar om dagen och stimulerar fantasin i kärlekslivet.

Du kan prova själv att krydda samlivet, gör så här:
• klä av dig naken och sätt på dig en slalompjäxa
• lägg in något inlägg i pjäxan, kanske några glasunderlägg kan fungera, bygg upp ungefär 6 cm under hälen så foten blir sträckt och spänn sen pjäxan så den sitter bekvämt
• rör dig sen inbjudande sexigt och förför din partner
• ni blir tvungna att prova nya ställningar för de gamla fungerar inte och ta det med humor när ni får kramp eller sendrag


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar